Wil je wat aan je gewicht doen zonder drastisch te beginnen diëten? Het kan! Met enkele simpele ingrepen in je dagelijkse leven maak je al een groot verschil.

 

1/ Ga vroeger naar bed

Oké, het lijkt misschien een gek voorstel, maar te weinig slaap zorgt er effectief voor dat je aankomt. Het is daarom belangrijk om voldoende te slapen. Als je vermoeid bent, vraagt jouw lichaam meer calorieën. Vanavond dus vroeg onder de wol!

2/ Neem je sporttas mee naar je werk

Voorkom dat je ’s avonds na het werk thuis komt en de zetel niet meer uitkomt om naar de fitness te gaan. Neem gewoon je sporttas mee naar je werk, zo kan je meteen door naar de gym! En zeg nu zelf, wie heeft ooit  spijt gehad van een work-out, ook al zag je er zo tegenop?

3/ Een boodschappenlijstje

(foto istock)

Ga goed voorbereid naar de supermarkt. Je wil niet doelloos rondslenteren en zomaar alles uit de rekken in je karretje gooien. Nee, zorg dat je op voorhand een boodschappenlijstje hebt opgesteld met wat je allemaal nodig hebt (en hou je er ook aan!). Ga ook niet shoppen met een lege maag, anders doe je veel sneller impulsaankopen. Maar dat heb je waarschijnlijk wel al eens ondervonden …

4/ Doe citroen bij je water

Water drinken is essentieel voor een gezonde levensstijl. Voeg wat citroen toe aan je water, zo worden de afvalstoffen in je lichaam beter afgevoerd. Je drinkt ook meer als je water een lekker smaakje heeft.

5/ Of ga voor water met een smaakje

Geen fan van citroen en al helemaal niet van een simpel glas water? Heel wat merken hebben ondertussen water op de markt met een fruitsmaakje. Kies voor een variant met weinig toegevoegde suikers: het is lekker, gezond en je hebt je portie water sneller binnen!

6/ Eet rustig

Het duurt eventjes vooraleer je hersenen hebben kunnen verwerken dat je eigenlijk voldaan bent. Eet daarom rustig en geniet echt van je eten.

7/ Geen snacks meer na het avondeten

Wat is er zaliger dan ’s avonds languit in de zetel te liggen met een zakje snoep, wat chips of een lekker stuk chocolade? Snacken na het avondeten is echter af te raden, probeer daarom de snacks na het avondeten te laten vallen. Tip: poets wat vroeger je tanden, door de smaak heb je minder de neiging om daarna nog iets te eten.