Honderdduizenden Vlamingen zullen zondagmorgen verrast worden bij de bakker.  Ze zullen er immers kennis maken met de vernieuwde De Zondag. De populaire zondagskrant van Roularta krijgt namelijk een andere look, een nieuw katern én een nieuwe bekende columnist: Sven Ornelis. “Het blad blijft uiteraard gratis, maar we bieden onze lezer méér krant voor hetzelfde geld”, aldus algemeen directeur Luk Wynants.

Al sinds het jaar 2000 is De Zondag een vaste waarde bij het zondags ontbijt van veel Vlamingen. Op 3 september krijgen de bijna 1,6 miljoen lezers een vernieuwde krant bij hun croissants. Luk Wynants: “Volgend jaar wordt De Zondag 18 jaar. Het was tijd voor een volwassen make-over. De krant krijgt een eigentijdse look en een nieuw katern: #Zondag. De vaste ingrediënten blijven uiteraard behouden. Denk maar aan het politieke interview, de lokale agendatips, het sportkatern en de vele  voordeel-aanbiedingen.”

Ontbijtbabbel en Zondagse Kost
Ook hoofdredacteur Bart Casteleyn is trots op de vernieuwing. “De verandering is geen revolutie maar een evolutie. We hebben de krant verder verfijnd, met het nieuwe katern #Zondag als opmerkelijkste wapenfeit. We focussen er op TV, entertainment, vrije tijd, reizen… en ander leuks waar de lezer tijd voor heeft op zondag. Opvallend is alvast de ontbijtbabbel, een uitgebreid interview met een BV aan de ontbijttafel, en Zondagse Kost, een rubriek waarin een lezer zijn favoriete zondagse recept prijs geeft.”

Wekelijkse column voor Sven Ornelis

Een andere opvallende extra is de column van Sven Ornelis. Vanaf zondag zal de radiomaker elke week stilstaan bij de actualiteit. “Schrijven is mijn eerste liefde. Ik ben dan ook erg trots dat ik een bijdrage mag leveren aan een fijne krant als De Zondag”, aldus Sven Ornelis. “Ik denk dat het goed zal klikken met de lezers. Naar de bakker gaan op zondag, getuigt van levenslust en een drang naar kwaliteit. Ik heb dat ook. De zondag is trouwens een ideale dag om even na te denken over de wereld rondom ons. Dat is wat ik vanaf nu elke week ga doen.”

 

Adverteerders beschikken over uniek kanaal
Ook de adverteerders kennen de kracht van De Zondag. Luk Wynants: “Precies door zijn timing en unieke manier van verspreiding is dit kanaal een uitermate degelijke activator van business. De krant heeft een groot bereik met meerdere lezers per exemplaar. De adverteerder kan tegen een  voordelige prijs  awareness bereiken bij actieve lezers die responderen. De Zondag is zo het ideale medium om de customer journey te lanceren.”