Ook zonder Autosalon pakken merken uit met voordelige saloncondities

173
Een babbel in de showroom van de merkverdeler zelf heeft tal van voordelen. (foto Getty Images)©Nastasic Getty Images
Een babbel in de showroom van de merkverdeler zelf heeft tal van voordelen. (foto Getty Images)

Voor het tweede jaar op rij geen autosalon op de Heizel in Brussel maar in de showrooms van de merkverdelers. Die zijn daar niet rouwig om en kunnen hun trouwe én nieuwe klanten nu in een meer ontspannen sfeer verwelkomen en informeren over de nieuwe modellen. Ver weg van de drukte van het echte autosalon.

De klant zelf voelt zich in zo’n setting ook meer op zijn of haar gemak, een vrijblijvende babbel mondt daardoor allicht sneller uit in een diepgaand gesprek over de verwachtingen en prioriteiten én over welke model(len) daar zo goed mogelijk aan beantwoorden. De doorsnee klant heeft daar meestal geen goed zicht op, het aanbod aan modellen en aandrijfsystemen is namelijk erg groot. Welk model het best tegemoetkomt aan zijn of haar mobiliteitsprofiel hangt soms af van details. Een deskundig advies van een vertrouwenspersoon is dan meer dan welkom.

De dealer is sowieso de aangewezen persoon om te onderhandelen over de prijs en die ligt tijdens de salonperiode traditioneel een flink stuk lager, ook zonder groot autosalon op de Heizel. Wie in januari een nieuwe auto koopt, doet dus een goede zaak! (door Urbain Vandormael)