Na de wintercollectie dropt ZEB nu de eerste lente- en zomercollectie van Yūgen, hun eigen slow fashion brand. Het gezicht van deze campagne? Belgisch topmodel Elise Crombez.

Less is more, en dat neemt ZEB ook mee naar de tweede collectie van hun high end fashion brand Yūgen. Voor de zomercollectie kozen ze voor classic designs die je zo op New York Fashion Week zou spotten. Oversized fits, neutrale kleuren en duurzamere materialen zijn opnieuw key in de collectie.

Belgisch talent

Bij Belgische mode hoort ook Belgisch talent. Daarom vroeg ZEB aan topmodel Elise Crombez om het gezicht te worden van deze campagne. Na Hannelore Knuts gaan ze dus opnieuw voor een Belgisch boegbeeld. Een logische keuze aldus Head of Design Tommy Fjordside: “Ons land bruist van toptalent. Dus we kiezen heel bewust om voor Yūgen samen te werken met Belgische modellen. Elise was het geknipte gezicht voor onze voorjaarscollectie. Ze heeft zo’n unieke uitstraling die perfect bij Yūgen past. Het was een fijne samenwerking op zoveel vlakken, we begrepen elkaar gewoon onmiddellijk.”
Maar Elise was niet het enige toptalent van eigen bodem op de shoot. De collectie werd in beeld gebracht door het wereldbekende artistieke duo Domen & Van De Velde. Het werk van deze Belgische modefotografen siert al jarenlang de covers van ’s werelds grootste modebladen.

Fifty shades of beige

De collectie werd ontworpen door het Belgisch designteam van ZEB. Zij lieten zich dit keer inspireren door de zomerse natuur: mooie stranden, woestijnen en safari’s. Dat zorgde voor fifty shades of beige die onderling combineerbaar zijn en je zo eindeloos veel looks kan samenstellen. De stuks hebben kwalitatieve details zoals knopen gemaakt van parelmoer en hoorn. “Mijn favorieten? Dat zijn de natural dyed worteljeans en rok, vervaardigd uit 100% organisch katoen”, vertelt Tommy.

‘Yūgen’ komt uit het Japans en staat symbool voor natuurlijke schoonheid en artistieke pracht.