Geef je digitale persona meer stijl met de nieuwe NFT-collectie van Pinko

Pinko gaat virtueel. Het modemerk lanceert een collectie die uitsluitend digitaal bestaat. Pinko wil daarmee een community opbouwen in de digitale wereld. De collectie zal uit tien kunstwerken bestaan die je online kan kopen, niet in de winkel dus. Pinko is alvast klaar voor een digitale toekomst.

De protagonist van de eerste ‘drop’ is een NFT-versie (NFT is een non-fungible token, een digitaal certificaat als bewijs dat iets jouw eigendom is, nvdr) van de ‘Love Bag’, het icoonaccessoire van Pinko. De Love Bag wordt getransformeerd in tien unieke kunstwerken zijn die gekocht kunnen worden om zo een rol te spelen in de digitale gemeenschap die Pinko zal opbouwen rond zijn aanwezigheid in de virtuele wereld.

Pietro Negra CEO van Pinko: “Het is duidelijk dat de industrie zich in een fase van experimenteren zit. Om deze reden hebben we besloten een digitale stem te geven aan de missie van ons merk: ‘Inspire Women to Play Bold’.”

‘Meta Love Bag’ is tot stand gekomen in samenwerking met Mirror, een digitaal bureau.

De eerste onthulling van het project vond plaats op Viva Technology 2022, het jaarlijkse technologie-evenement dat doorging op de Parijse expo Porte de Versailles, midden juni. Tijdens de beurs exposeerde Pinko de eerste 3 kunstwerken van de collectie gemaakt door de 3D kunstenaar Umberto Daina, art director van Mirror.

Meer info kan je vinden op pinko.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier