Niet iedereen vindt de nodige motivatie voor een stevige work-out. Geen tijd, een vermoeiende dag of nog te veel werk zijn allemaal excuses om het sporten nog maar eens over te slaan. Dit zijn enkele muziektips die je neuriënd aan het sporten zullen helpen.

1. Ga voor vette beats

Een absolute must voor muziek tijdens het sporten is een ‘vette’ beat. Trage muziek brengt je tot rust en niemand wil te rustig worden op de loopband. Een #treadmillfail loert om de hoek. Vergeet die stramme spieren dus met uptempomuziek.

via GIPHY

TIP: Survivor – Eye of the Tiger

2. Zet je favoriete liedje op

Zegt je schema dat je nog moet sporten, maar blijf je liever voor de tv hangen? Luister dan naar je favoriete liedje en stoom jezelf klaar voor je work-out. Wedden dat je instantopgewekt bent en helemaal klaar voor de gym?

TIP: Coldplay – Adventure of a Lifetime


3. Lyrics mét power

Niet alleen de beat is belangrijk, ook de tekst kan je gemotiveerd houden. Denk maar aan Queen B. Zij weet als geen ander hoe een liedjestekst power moet uitstralen én geven. Girls run the world!

TIP Beyoncé – Run the World

4. Kom tot rust

Na het sporten moet je natuurlijk even tot rust komen tijdens het stretchen. Op dat moment kan je kiezen voor rustige nummers. Zo ben je heerlijk zen als je thuiskomt en in je zetel ploft.

TIP: Birdy – Skinny Love

5. Kies de perfecte work-outplaylist

Heb je niet veel inspiratie om aan de playlist te beginnen? Check dan eens de Popsugar-website. Daar vind je voor zowat elke work-out een bijpassende Spotify-lijst. En wees gerust, er is ook een Beyoncé only-playlist!

Marlies is naast de auteur van dit artikel ook ambassadrice van het Girl Power-project van Plan België. Voor dat project loopt ze, samen met de rest van haar Super Team, een obstakelrace van 18 km. Neem een kijkje op www.superplan.be/girlsruntheworld en volg de avonturen van Marlies en die van haar team op de voet.