Thalisa Devos: “Luxe is subjectief”

103

 

Het voelt een beetje raar. Een luxenummer maken op het moment dat de prijzen voor het dagelijkse leven al de pan uitswingen.

We betalen meer in de supermarkt, voor onze energie thuis en aan de pomp.

Maar ook luxe, de dingen of ervaringen die dat dagelijkse leven dat tikkeltje meer geven, zijn een pak duurder geworden. Culinaire verwennerijen, reizen en mode hebben allen een duurder prijskaartje gekregen.

Dat heeft met stijgende grond-, loon-, productie- en transportkosten te maken, maar ook met positionering op de luxemarkt. Schaarste creëert verlangen.

Luxe en exclusiviteit gaan hand in hand.

Maar luxe is ook subjectief. Wat voor de één een once in a lifetime verwennerij is, is voor de ander misschien een jaarlijks, pakweg maandelijks goed.

Waar de één nooit een cent aan zou uitgeven, is voor de ander een prangende levensdroom. Of een makkie. Dat kan ook.

Daarom kozen wij ervoor een luxenummer te maken met een variëteit aan interessante verhalen over én hardwerkende ondernemers in het luxesegment, over dat ene stukje maatwerk van jouw dromen, over diamant en goud in een smeerbaar potje en die uitzonderlijke droomreis naar Zuid-Afrika.

Maar ook over de luxe om je thuis op een zacht tapijt neer te vlijen, over een zelfgemaakte exquise maaltijd of een expo om bij weg te dromen.

Leesplezier, kijkvoer én inspiratie voor al die zaken vind je in dit magazine en op onze website.

Intussen beseffen wij hier heel goed dat luxe, anno 2022, voor veel mensen niet verder gaat dan veiligheid en een warme thuis.

Luxe is subjectief.

Thalisa Devos, Chef DZ Magazine

thalisa.devos@roularta.be – Instagram: @thalisa 

(foto Damon De Backer)