De modeweek van Lut: over nieuwe collecties en Balenciaga met drie strepen

In de modewereld gaat het soms snel en dus rekenen wij op onze moderedactrice Lut Clincke om ons van de meest interessante modenieuwtjes op de hoogte te houden. Elke vrijdag deelt Lut de hoogtepunten uit ‘haar modeweek’. 

La Collection voor hem en haar

Het Antwerpse luxelabel La Collection lanceert een unisex kledingcollectie met sterke stukken die zowel door hem als door haar kunnen gedragen worden en die alle trends overstijgen. La Collection werd in 2017 opgericht door het Belgisch-Armeense duo Florence Cools en Artur Tadevosian. Duurzaamheid staat centraal in deze collectie. Het merk werkt enkel met Italiaanse, natuurlijke stoffen. De tijdloze stijl in combinatie met nobele materialen en een “zero waste”-aanpak blijkt een schot in de roos. De collectie wordt wereldwijd verkocht in luxe boetieks en telt heel wat beroemde fans, zoals Rosie Huntington-Whiteley, Chrissy Teigen en Lisa Aiken. Een succesverhaal à la belge.

Lacollection.be

Balenciaga met drie strepen

Balenciaga en Adidas hebben twee zaken gemeen: ze hebben Kanye West aan de deur gezet én ze brengen samen een collectie uit. De collectie met de iconische drie strepen balanceert tussen sport en high fashion. Gezichten van de campagne zijn onder meer  Bella Hadid en Khadim Sock, de Franse actrice Isabelle Huppert en de bokser Jermell Cherlo. De beelden werden ingeblikt door Joshua Bright, Rosie Marks en Chris Maggio.

De collectie is vanaf 3 november te koop in geselecteerde Balenciaga- en Adidas-winkels, op balenciaga.com en adidas.com/balenciaga en in een aantal exclusieve pop-up winkels in Azië en de US.

House party bij Maison Kitsuné

Het Frans-Japanse modelabel Maison Kitsuné en het Franse designerlabel Olympia Le-Tan slaan de handen in elkaar voor een capsulecollectie, getiteld “Daytime Tails”. De collectie is geïnspireerd op een ingebeelde House Party, doordrongen van een zekere seventies’ vibe.  De collectie omvat schattige smock-jurken, chille pyjama-achtige pakken, oversized truien en leuke T-shirts . De grappige prints zijn het werk van de New-Yorkse kunstenares Aurel Schmidt. Gastheer van dienst is het vosje – het symbool van Maison Kitsuné – dat overal opduikt, als print of als jacquardmotief.

De collectie is verkrijgbaar vanaf 16 november.

Maisonkitsune.com

Modejournaliste Lut Clincke staat op met mode en gaat ermee slapen. Ze volgt de modeweken op de voet, bezoekt internationale modebeurzen en mocht al heel wat grote modenamen interviewen, van Jean Paul Gaultier over de Zes van Antwerpen tot Karl Lagerfeld. Met een frisse, verwonderde en nieuws-gretige blik blijft ze de modehorizon afspeuren, op zoek naar boeiende, serieuze of luchtige modenieuwtjes.

 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier