Generatie Z

Jongeren die deel uitmaken van Generatie Z willen zich onderscheiden van de massa en hebben daarom niet alleen behoefte aan gepersonaliseerde producten, maar ook aan luxeproducten. Met sociale media als creatieve tool, vertegenwoordigt deze generatie een virale en visuele cultuur van zelfexpressie. Het is echter ook een generatie die opgroeit in tijden van grote sociale onrust als gevolg van de economische crisis, klimaatverandering en politieke conflicten.

MAD (Mode and Design) Brussels presenteert daarom Youth through the Lens Young Fashion Photography, een tentoonstelling die de kijk van Generatie Z op de hedendaagse modewereld uiteenzet. Centraal staat een reeks foto’s van zeven fotografen die helemaal aansluit bij de kernpunten van MAD Brussels: duurzaamheid en inclusiviteit.

Nog tot zaterdag 5 november Nieuwe Graanmarkt 10 in Brussel van dinsdag tot en met zaterdag, van 10 tot 18 uur gratis toegankelijk mad.brussels/nl

MoMu is terug

 Matthias De Boeck(foto Matthias De Boeck)

 

 

 

 

Op zaterdag 8 en zondag 9 oktober zwaaien de deuren van het MoMu ModeMuseum Antwerpen open. Voor de heropening presenteert het museum een heel gevarieerd programma Zo zullen kinderen de Bizarre Bunnies-workshop niet willen missen. Ook wie wil snuisteren in de MoMu-bib kan dat, en zelfs yogi’s komen aan hun trekken met een gratis yoga-breath-flow-sessie. Maar uitkijken is het natuurlijk naar de najaarsexpo’s; MIRROR MIRROR Mode & de psyche, Exploding Fashion en de permanente collectie.

Heropening MoMu 8 en 9 oktober voor tickets en gratis rondleidingen: momu.be.

De wondere wereld van Walter

elementen en natuur (wolken, lichtbruin)36/060
elements et nature (nuages, brun clair)36/060

 

 

 

 

 

 

Walter Van Beirendonck kennen we natuurlijk van zijn kleurrijke en baanbrekende modecollecties. En de modeontwerper heeft nu zijn fantasie de vrije loop gelaten voor een heel ander project: het ontwerpen van een agenda die je dag na dag meeneemt in de wondere wereld van Walter.

Voor 3023 – THE JOURNAL kregen Walter en grafisch ontwerper Paul Boudens volledige carte blanche. Het resultaat is een exclusief luxeproduct dat in beperkte oplage beschikbaar is. Het is bovendien de eerste agenda in een reeks waarin ontwerpers uit binnen- en buitenland hun designs op een unieke manier aan een breed publiek voorstellen.

‘3023 – THE JOURNAL’ Uitg. Borgerhoff & Lamberigts € 79,99

Fier op eigen merk

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Had je nog een excuus nodig om (Belgische!) mode te shoppen? Hou dan 10 tot 16 oktober vrij, want dan staat de ‘Week van de Belgische mode’ op de agenda, een initiatief van Mode Unie (de federatie voor de zelfstandige modedetailhandel) en Creamoda (de Belgische modefederatie voor merken en producenten). Maar liefst 90 Belgische merken en 900 deelnemende modewinkels zetten modetalent van eigen bodem in de kijker en pakken daarvoor uit met leuke acties. Radiopresentator Ann Van Elsen zal als ambassadeur de campagne ten volle mee ondersteunen. Tip: er wordt ook nu weer een speciale totebag uitgebracht in samenwerking met de populaire Belgische illustratrice Niet nu Laura, dit is de derde must-havebag in de reeks en een echt collector’s item.

Week van de Belgische Mode van maandag 10 tot zondag 16 oktober, in de winkels waar Belgische merken verkocht worden