Campari stelde deze weet de BitterSweet-campagne en iconische kalender voor waarin Hollywood-actrice Kate Hudson het voortouw neemt. De campagne draait om het kiezen tussen bitter en zoet – de typische smaken die het Italiaanse aperitief – en speelt tegelijk in op de presidentsverkiezingen. Iedereen wordt opgeroepen een keuze tussen de twee smaken te maken, de ‘verkiezingsdag’ volgt op 1 maart 2016.

In 13 beelden van modefotograaf Michelangelo Di Battista vertolkt Kate Hudson de twee karakters van Campari, met een knipoog naar de twee kandidaten in een campagne: eentje voert de strijd voor ontwapenend bitter, de ander gaat voluit voor intrigerend zoet.

In België deed Campari dit voorjaar al een test. Bitter bleek volgens een onderzoek van iVOX bij 1.000 Belgen dan ook onze tweede favoriete smaak. Vier op de tien Belgen gaven aan dit graag te eten en te drinken. Vooral witloof en zwarte chocolade zijn favoriete bitterproducten. En koffie bleek zelfs populairder dan zoete dranken als cola en limonade. Ook bittere aperitieven zoals Campari-Tonic kunnen 45% van de Belgen bekoren.

Kate Hudson: “Dit project omvatte veel meer dan louter een goede kalender maken, het was een creatief proces waarin we een geweldig verhaal vertellen. Het thema van dit jaar vraagt mensen om kleur te bekennen, wat een erg krachtige boodschap is.”

Van de kalender worden elk jaar slechts 9.999 exemplaren gedrukt en internationaal verdeeld onder de vrienden van Campari. Je moet met andere woorden wat gelukt hebben om dit collectors item te bemachtigen! De prachtige foto’s kun je in elk geval hier bewonderen: