Belgisch parfumhuis Miglot maakt parfum met hiphop band Blackwave.

Wat hebben muziek en parfum gemeen? Volgens de jongens van het Antwerpse jazz hiphop duo blackwave. en Miglot parfumeur Kristof Lefebre alvast veel, zoals akkoorden en noten om gevoelens en sfeer over te brengen. Het nieuwe blackwave.-album “no sleep in LA” komt dan ook met een geheel gepersonaliseerde parfum, die bij de plaat hoort.

Het lijken twee werelden die ver uit elkaar liggen, maar eigenlijk zijn er veel raakpunten tussen muziek en parfum. “Parfumeurs en muzikanten gebruiken een verschillende manier van communiceren , maar spreken eenzelfde taal,” vindt Miglot parfumeur Kristof Lefebre. “Heel wat muziektermen komen terug in de parfumwereld: we brengen “noten” samen en creëren akkoorden om gevoelens te plaatsen en te delen met anderen. Maar de communicatie met de jongens van blackwave. verliep heel efficiënt omdat ze hun gevoelens zo goed konden verwoorden. Misschien net omdat de song – en bij uitbreiding de plaat, zo eerlijk en authentiek is.”

De songs van blackwave. klinken vaak super opgewekt maar ze brengen altijd een
eerlijk, persoonlijk verhaal. no sleep in LA gaat immers over een periode waar het eventjes
een puinhoop was voor hen.

Perfume, het nieuwe nummer van blackwave., ontstond tijdens een ochtendwandeling door LA. Geplaagd door slapeloosheid en neerslachtigheid, rook Willem Ardui de parfums van voorbijgangers . De  vibe van LA, het mooie weer, de geuren en zijn weemoedige stemming gaven de inspiratie voor het nummer Perfume. Door een toevallige ontmoeting met de manager van de band belandde de song bij Miglot parfumeur Kristof Lefebre, met de vraag
of hij de muziek kon vertalen in een parfum.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Bij de creatie van de geur kon Kristof rekenen op de input van de band: “Het was een heuse samenwerking. Zowel Willem als Jean zijn erg betrokken geweest. Aan de hand van verschillende geursessies gaven ze de richting aan tot we een geur hadden die hun mindset van dat moment weergaf.” Jean en Willem bedachten het scenario van de clip, waar het parfum een hoofdrol kreeg, als een vette knipoog naar de  klassieke parfumcampagnes . Het samensmelten van beide werelden is ook merkbaar in de verpakking. De wijnrode flacon samen met het limoengele etiket refereren naar de limited edit on LP cover en vinylplaat. Vermits beide artiesten veganist zijn, werd voor het etiket met beide logo’s gekozen voor vegan kunstleer in plaats van het echte Miglot leer.

“Ik ben vertrokken vanuit het verhaal achter de song,” vertelt Kristof. “Die sfeer heb ik vertaald in een zacht, warm parfum, met een zonnecrème element dat verwijst naar het zonnige weer in L A. Geen stoere, maar een zachte geur die rust en kalmte ademt. Het no sleep in LA parfum geeft een zonnige eerste indruk dankzij citrusvruchten en tropische ananas. Een kruidig boeket met jasmijn , roos en lelies , op smaak gebracht met vanille en hars, geeft een warme huidgeur.”

no sleep in LA Eau de Parfum 50ml: 60 euro. Te koop bij Miglot Fragrance Lab in Gent, via www.miglot.com en op de optredens van blackwave.

(foto © Tina Herbots)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier