Vier trends voor een goed en gezond 2023

Groeiende aandacht voor ons lijf, onze geest én de wereld waarin we leven: daar zetten we ook in dit nieuwe jaar voort op in. Bewuste shoppers zorgen er bovendien voor dat ook alsmaar meer labels inzetten op een betere en gezondere toekomst. Dóén dus!

1. Nog mooier met natuurlijke make-up

Natuurlijke make-up is in opmars, en staat voor producten die enkel of zoveel mogelijk ingrediënten bevatten, die afkomstig zijn uit de natuur. Weg dus met synthetische of chemische bestanddelen. Maar laat je niet foppen door louter de term ‘natuurlijk’! Als je wil weten of een make-upproduct écht natuurlijk is, check dan de ingrediëntenlijst.

Natural Concealer Rainpharma – € 19,95 – rainpharma.com


2. Kies voor duurzame detoxdenim

Wist je dat de productie van kleding, bijvoorbeeld van spijkerbroeken, heel milieuvervuilend kan zijn? In tijden waarin we alsmaar meer oog hebben voor duurzame kledij zoeken dus ook denimlabels naar manieren om hun ecologische steentje bij te dragen. Zo lanceert ARMEDANGELS zijn DetoxDenim-collectie gemaakt uit 100% gerecycleerd katoen. Scan de barcode in je jeans en volg het hele traject dat het kledingstuk tot bij jou heeft afgelegd.

€ 149,90 euro (jasje) – armedangels.com


3. Skincare helemaal op jouw maat

In het centrum van Antwerpen, vlak bij het centraal station, ligt het nieuwe beautycentrum met als key signature de privé-‘Cocon’. Een afgesloten suite waar individuele klantenservice centraal staat. Waar je licht en geluid kan aanpassen naar persoonlijke voorkeur, maar waar ook elke specialist tot bij jou komt voor een uitgebreide beautyroutine. Van een knipbeurt of kleuring tot massages, manicure of huidverzorging.

Het concept werd gecreëerd door De Jongens (Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde van onder meer Wasbar), de architectuur is van WeWantMore, artdirection en vormgeving van Bob Verhelst. Persoonlijke skincare op maat in een afgesloten stijlvolle cocon. Laat maar komen die trend.


4. Toon jezelf ongefilterd

Vergeet de perfecte plaatjes op Instagram, daar wordt niemand vrolijk van. Vandaag toon je je ongefilterd, denk maar aan het succes van apps als BeReal, een sociaal netwerk zonder likes en filters. Immers, je bent perfect zoals je bent! Dat is ook het idee achter de nieuwe Perfect Eau de Toilette van Marc Jacobs. De geur is een frisse en bloemige interpretatie van de oorspronkelijke Perfect, en wil aanmoedigen om jouw authentieke zelf te zijn.

Perfect Eau de Toilette – vanaf € 98 (50 ml) – parfumerie en warenhuis

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier